Pijn in je voeten? Train je voeten sterk

Heb je last van je voeten tijdens het wandelen? En wil je daar wat aan doen? Voetentraining kan je helpen. Hier leggen we uit waarom het trainen van je voeten klachten kan voorkomen en verminderen en hoe jij daar als wandelaar je voordeel mee kunt doen.

Wandel.nl in samenwerking met Voetentraning

Heb jij last van je voeten als je wandelt? Vooral bij lange afstanden? Je staat niet alleen. Heel veel mensen hebben voetklachten. De klachten nemen bijna altijd in de loop van de tijd toe. Misschien ben je al op zoek gegaan naar advies of hulpmiddelen, maar heeft het niets opgeleverd. Je hebt nog steeds last van je voeten. En je kan nog steeds niet lang wandelen, terwijl je dat zo fijn vindt. Herkenbaar? Voetentraining ontwikkelde een oplossing, waarmee je zelf aan de gang gaat. Trainen! Train zelf je voeten, stop de pijn en voorkom dat het (nog) erger wordt. Want door te trainen versterk je de voetspieren. En sterke voetspieren voorkomen voetklachten.

Voetentraining ontwikkelt online trainingen voor de volgende voetklachten:

  • Hallux valgus, (scheve teen)
  • Hielspoor
  • Mortons neuroom
  • Klauw- en hamertenen
  • Metatarsalgie (voorvoetpijn)
  • Hallux rigidus/limitus
  • Tailors bunion

En voor wie graag zijn voeten gezond wil houden, is de Online Training Gezonde Voeten gemaakt.

Het fundament van ons lichaam

Wist je dat bij mensen die nooit op schoenen lopen, voetklachten bijna niet voorkomen? Wij, de schoendragers, kijken niet om naar onze voeten. We stoppen ze weg in stevige schoenen en kijken pas goed als we pijn hebben.

Voeten zijn het fundament van ons lichaam. Veel klachten aan de nek, de schouders of de rug zijn terug te leiden naar de stand van de voeten. Toch wordt bijna alles getraind, behalve de voeten. Je krijgt het advies om stevige schoenen te dragen, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed voor de voetspieren. De voetspieren hoeven dan niets te doen en worden lui. En dat is een gemiste kans, want getrainde voetspieren zijn ontzettend belangrijk. Waarom? Omdat je de hele dag op je voeten loopt en omdat je voeten bepalen hoe je loopt. Je voetspieren heb je immers niet voor niets. Je voeten dragen bij aan de stand van je lichaam en je lichaam draagt bij aan de stand van je voeten.

Gratis voetoefeningen

Om je kennis te laten maken met Voetentraining hebben we een aantal oefeningen gemaakt die je gratis kunt downloaden. Deze gratis oefeningen vormen samen een korte training waarmee je direct aan de gang kunt. Dankzij de oefeningen verdwijnen voetklachten snel. Train je voeten en verbaas je over het resultaat. Stel je voor dat je geen last meer hebt van je voeten. Zou fijn zijn toch? Je merkt na een paar dagen al dat je voeten soepeler en sterker worden! Klik op onderstaande button om naar de gratis oefeningen te gaan.

Naar de oefeningen van Voetentraining

Word lid van KWBN

Als wandelliefhebber zit je goed bij KWBN. Wij bieden iedere wandelaar voordelen op maat. Kijk snel verder!

Waarom lid worden?