Wandelen en eten: vóór een wandeltocht

Als je een flinke wandeltocht gaat maken, is het goed om al vóór de start rekening te houden met wat je eet. Met onderstaande tips zetten we je op het goede spoor.

De avond van tevoren

Als je een flinke wandeltocht gaat maken, eet dan de dag ervoor een vetarme en koolhydraatrijke maaltijd: een bord pasta met tomatensaus, groenten, eventueel wat mager vlees en een schaaltje magere yoghurt na. Drink ’s avonds geen alcohol. 

Je ontbijt

Je ontbijt is belangrijk. Sla dat niet over. Al is het maar een boterham. Zo voorkom je een hongergevoel een paar uur later. Eet het liefst een koolhydraatrijk ontbijt, aangevuld met wat eiwitrijke en liefst vetarme producten: magere yoghurt, muesli, vruchtensap, bruine boterhammen dun besmeerd met halvarine en belegd met jam, honing, appelstroop, magere kaas of magere vleeswaren, een kop thee of een glas magere/halfvolle melk en wat fruit. Gebakken eieren met spek zijn lekker, maar je maag doet er langer over om dat voedsel te verteren. Daar kun je onderweg last van krijgen. Zorg ervoor dat je voldoende drinkt vooraf, 0,5 tot 1 liter water, thee, koffie of vruchtensap. 

Meer lezen over wandelen & training?

Naar training


In de Wandel.nl webshop

€ 6,95
Ledenprijs € 5,00
€ 4,95
Ledenprijs € 3,95

Word lid van KWBN

Als wandelliefhebber zit je goed bij KWBN. Wij bieden iedere wandelaar voordelen op maat. Kijk snel verder!

Waarom lid worden?