Direct naar de content Direct naar de hoofdnavigatie Direct naar de footer
Gezondheid

Tips voor gezonde beloningen als je jouw doel hebt bereikt

Je hebt jouw doel bereikt. Je kunt bijvoorbeeld een uur achter elkaar wandelen of je hebt een wandeltocht volbracht. Het is goed voor je motivatie om jezelf af en toe een beloning in het vooruitzicht te stellen. Wat zijn goede en gezonde beloningen?

Header | /gezonde-beloningen
Wandelschoenen landkaart rugzak thermoskan

Relax!

Verwen jezelf met een dagdeel ontspanning. Zorg thuis voor ontspanning door bijvoorbeeld een warm bad te nemen, een avond te netflixen, een mooi boek of tijdschrift te lezen of tijd door te brengen met je partner of met een familielid.

Koop iets voor je uitrusting

Beloon jezelf met een product dat je helpt bij je trainingen. Dit kan een nieuw jack zijn, een nieuwe rugzak, goede wandelsokken. Door af en toe iets nieuws toe te voegen aan je uitrusting, blijf je gemotiveerd om te blijven trainen. Het is immers zonde als mooie spullen ongebruikt in de kast blijven liggen.

Spreek af met vrienden

Werk, het gezin, meerdere keren per week trainen: het kan soms best lastig zijn om sociale activiteiten in je drukke schema te plannen. Spreek met jezelf af dat je bij het bereiken van je doel een dagdeel of avond vrijmaakt om met vrienden af te spreken (zodra dit weer kan qua coronamaatregelen).

Maak een spaarpot

Stop bij ieder tussentijds doel een bepaald bedrag in een spaarpot. Bijvoorbeeld: iedere week waarin je alle trainingen hebt afgewerkt, leg je 5 euro opzij. Na 10 weken heb je dan 50 euro gespaard waar je iets leuks mee kunt doen. Eventueel kun je deze beloning combineren met de andere tips op deze pagina. Het mooie van een spaarpot is dat je jouw doel steeds in kleine doelen opsplitst.

/gezonde-beloningen-spaarpot