Gezonde winterwandeling

Wandelen in de winter koud? Klopt, maar het is hartstikke gezond om door de sneeuw, de snijdende wind en de vrieskou te wandelen. De positieve effecten van een winterwandeltocht op een rijtje gezet. Vanaf nu heb je geen excuus meer om binnen te blijven!

1. Een wandeling in de winter gaat de welbekende winterdip tegen. Door te wandelen maak je endorfine aan en dit stofje zorgt voor een gelukzalig gevoel.

2. Tijdens een winterwandeling verbrand je meer calorie├źn dan in de zomer. Je lichaam verbruikt bij koude temperaturen meer energie om warm te blijven, dus zorg dat je daarom genoeg te eten bij je hebt.

3. Het is ontzettend belangrijk, vooral in de wintermaanden, om voldoende vitamine D op te nemen. Ook al is de zon achter de wolken, zelfs dan ontvangt je lichaam deze vitamine.

4. Tot slot gaat een winterwandeling griep tegen. Door buiten te lopen krijgt je weerstand een enorme boost. Blijf als je de griep te pakken hebt, zeker als je koorts hebt, binnen. Bij een liche verkoudheid kun je wel naar buiten gaan, maar kleed je dan wel warm aan.  

Meer lezen over wandelen & training?

Naar training


In de Wandel.nl webshop

€ 6,95
Ledenprijs € 5,00
€ 4,95
Ledenprijs € 3,95

Word lid van KWBN

Als wandelliefhebber zit je goed bij KWBN. Wij bieden iedere wandelaar voordelen op maat. Kijk snel verder!

Waarom lid worden?